Doskonała pomoc w przeprowadzeniu diagnozy gotowości szkolnej dzieci, które w kolejnym roku rozpoczną naukę w klasie pierwszej. Publikacja zawiera 18 perforowanych kart do diagnozy jesiennej i 18 perforowanych kart do diagnozy wiosennej, a także arkusz wyników diagnozy dojrzałości szkolnej z interpretacją wyników.Informacje o sprawdzanych umiejętnościach oraz kryteria oceniania na każdej karcie ułatwią przeprowadzenie diagnozy. Czytelny arkusz wyników, podzielony zgodnie z obszarami podstawy programowej, pozwala w prosty sposób sprawdzić przyrost wiedzy i umiejętności dziecka, a profilogram i interpretacja wyników ułatwiają komunikację z rodzicami dzieci.Uzupełnieniem Kart jest przewodnik metodyczny oraz elektroniczny formularz do zliczania wyników i generowania cenzurki zgodnej z aktualnym rozporządzeniem MEN.
Dr Mirosława Parlak nauczyciel akademicki, od wielu lat zajmuje sięedukacją przyrodniczą i ekologiczną na etapie edukacji przedszkolnej iwczesnoszkolnej. Jest autorką książek, artykułów naukowych oraz metodycznychpoświęconych tej tematyce. Współpracuje z placówkami oświatowymi, min. zprzedszkolami i szkołami podstawowymi w celu weryfikacji autorskich rozwiązań wzakresie podnoszenia jakości wczesnej edukacji przyrodniczej.Nowapublikacja autorki to propozycja wypływająca ze współczesnych zmian modeluwczesnej edukacji, kładąca nacisk na wykorzystanie wszechstronnej aktywności izainteresowań dziecka w procesie ciekawej dla niego edukacjiprzyrodniczej.Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli orazpedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzysą coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawerozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych iśrodowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach,np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodunauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkichuczelni w Polsce.Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, awięc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącejnajważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznychzawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnejedukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowaniapostaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacjiprzedszkolnej.
Doskonała pomoc w obserwacji pięciolatka. Publikacja zawiera po 10 perforowanych kart do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego), a także arkusz wyników z ich interpretacją.Informacje o sprawdzanych umiejętnościach oraz kryteria oceniania na każdej karcie ułatwią przeprowadzenie obserwacji. Czytelny arkusz wyników, podzielony zgodnie z obszarami podstawy programowej, pozwala w prosty sposób sprawdzić przyrost wiedzy i umiejętności dziecka, a profilogram i interpretacja wyników ułatwiają komunikację z rodzicami dzieci.Uzupełnieniem Kart obserwacji są:1. elektroniczny Arkusz obserwacji pięciolatka z wykorzystaniem kart obserwacji pięciolatka,2. elektroniczny Formularz do zliczania wyników obserwacji pięciolatka (do pobrania z Klubu Nauczyciela na Uczę.pl).
Publikacja zawiera 15 jednostronnych, perforowanych kart, po 5 do każdego z trzech proponowanych etapów obserwacji (jesiennego, zimowego i wiosennego) wzbogaconych o nalepki, a także arkusze wyników z ich interpretacją oraz profilogram.
Poradnik skierowany jest do rodziców i terapeutów, zajmujących się opieką iterapią dzieci w przedziale 1. - 24. miesiąc życia. Przedstawia on normyrozwojowe oraz przykłady zalecanych ćwiczeń spostrzegania słuchowego oraznabywania mowy w poszczególnych miesiącach życia dla dzieci zdroworozwijających się. Wprowadzenie terapii na tym etapie rozwoju ma za zadanieograniczyć deficyty występujące u dziecka, całkowicie je wyeliminować i wkonsekwencji uratować dziecko przed niepełnosprawnością, przejawiającą sięna różnych sferach jego rozwoju. Zawarte w tym poradniku ćwiczenia możnarównież stosować u dzieci zdrowo rozwijających się, by jeszcze lepiej pobudzićich rozwój.
Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina: ,,Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista". Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej spontaniczności i odczuwaniu radości z tworzenia własnych prac - nie chodzi o mistrzowskie rękodzieła, lecz o rozwój małych rąk, rozbudzenie wyobraźni i dobry nastrój. Nacisk kładziemy też na zdobycie umiejętności społecznych, rozwój uczuć i ,,przyglądanie się" własnym emocjom, aby od najmłodszych lat mały człowiek potrafił odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości. Ruch jest bardzo ważnym elementem właściwego rozwoju dziecka, dlatego umieściłyśmy w naszym przewodniku wiele propozycji zabaw na świeżym powietrzu - często inspirowanych pięknem otaczającej nas przyrody. Wielość i różnorodność ćwiczeń językowych stanowi pomoc w aktywnością małego dziecka, które uczy się wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega. Mamy nadzieję, że ten przewodnik metodyczny posłuży jako zbiór sprawdzonych ,,przepisów", aby zachęcić małego człowieka do poznawania świata wszystkimi zmysłami, pomagając w jego wszechstronnym rozwoju. Od Autorek
Podczas tworzenia tego przewodnika towarzyszyła nam myśl przewodnia Alberta Einsteina: ,,Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista". Dlatego też zabawy, które proponujemy, koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu dziecięcej spontaniczności i odczuwaniu radości z tworzenia własnych prac - nie chodzi o mistrzowskie rękodzieła, lecz o rozwój małych rąk, rozbudzenie wyobraźni i dobry nastrój. Nacisk kładziemy też na zdobycie umiejętności społecznych, rozwój uczuć i ,,przyglądanie się" własnym emocjom, aby od najmłodszych lat mały człowiek potrafił odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości. Ruch jest bardzo ważnym elementem właściwego rozwoju dziecka, dlatego umieściłyśmy w naszym przewodniku wiele propozycji zabaw na świeżym powietrzu - często inspirowanych pięknem otaczającej nas przyrody. Wielość i różnorodność ćwiczeń językowych stanowi pomoc w aktywnością małego dziecka, które uczy się wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega. Mamy nadzieję, że ten przewodnik metodyczny posłuży jako zbiór sprawdzonych ,,przepisów", aby zachęcić małego człowieka do poznawania świata wszystkimi zmysłami, pomagając w jego wszechstronnym rozwoju. Od Autorek
Koleżanko! Oddajemy w twoje ręce przewodnik metodyczny, który jest uzupełnieniem kart pracy zamieszczonych w ,,Teczce 5-latka. Zgaduję, rysuję, maluję". Zaprezentowane w nim zabawy i ćwiczenia są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem koncepcji inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Nasze propozycje, rozwijające zdolności słowno-językowe, wizualno-przestrzenne, muzyczne, cielesno-kinestetyczne, logiczno-matematyczne, interpersonalne, intrapersonalne, przyrodnicze oraz egzystencjalne, gwarantują poszerzenie wiadomości oraz zdobycie nowych umiejętności przez twoich podopiecznych, przygotowują także do podjęcia nauki w szkole. Opracowany materiał możesz wykorzystać w całości lub potraktować jako pomoc podczas przygotowywania swoich zajęć, dowolnie go modyfikując. Wychodząc z założenia, że praca z małym dzieckiem powinna być nie tylko efektywna, ale i efektowna, zamieściłyśmy w naszym przewodniku sporo zabaw rozbudzających naturalną ciekawość przedszkolaków, a zarazem pozwalających na samodzielne działania dzieci. Zabawy badawcze i eksperymentowanie to wspaniały sposób poznawania zasad rządzących prawami natury - a jednocześnie nauka cierpliwości, dokładności oraz współpracy. Mamy nadzieję, że ,,zarazimy" cię tą formą zdobywania i przekazywania wiedzy. Proponując różnorodne techniki plastyczne, zachęcamy do rozwijania wyobraźni i myślenia przestrzennego dziecka poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, konstruowanie, projektowanie i budowanie modeli wizualnych. Spacery, wycieczki, zabawy swobodne i zorganizowane nie tylko poszerzają wiedzę dzieci na temat otaczającego ich świata, ale także (poprzez wielozmysłowe poznawanie przyrody) przyczyniają się do rozbudzania wrażliwości małego człowieka oraz wpływają na poprawę jego zdrowia i kondycji. Większość zabaw i ćwiczeń, które proponujemy, można przeprowadzić w ogrodzie przedszkolnym. Zachęcamy cię, jeśli to tylko możliwe, abyś spędzała z dziećmi jak najwięcej czasu na dworze - wszak ruch i świeże powietrze sprzyjają harmonijnemu dorastaniu twoich podopiecznych. Od Autorek
Zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze. Od narodzin do wieku szkolnego.Takiej książki jeszcze nie było!Nowe wyzwania współczesnej pedagogiki wymagają od nauczycieli szczególnych kompetencji oraz umiejętności reagowania na nieustanne zmiany w systemie edukacji. Ta publikacja to wyjątkowy podręcznik - proste w strukturze i skuteczne narzędzie, przydatne w edukacyjnej i wychowawczej pracy z małymi dziećmi! Książka zawiera techniki, zabawy i gry stymulujące rozwój dziecka od narodzin aż do 5 roku życia. Zamieszczono w niej ponad 600 dydaktycznych scenariuszy, które można wykorzystać w indywidualnej pracy z dzieckiem lub do pracy w grupach. Dodatkowo obszerna jej część została poświęconą szczególnym technikom pedagogicznym, opartym na współczesnych zasadach dydaktyki.Jest to kompleksowa pomoc dla nauczycieli pracujących w żłobkach i przedszkolach. Prezentuje pomysły do stosowania w praktyce oraz podpowiada nowoczesne sposoby ewaluacji i planowania pracy z dziećmi.Dla kogo jest ta książka? Polecamy dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, pedagogów, psychologów, logopedów - wszystkim uczestniczącym w edukacji małego dziecka, towarzyszącym mu w jego rozwoju. Wszelkie placówki edukacyjno-wychowawcze.Dlaczego warto ją nabyć? To profesjonalne kompendium dla nauczycieli i pedagogów. Skarbnica praktycznych scenariuszy zajęć na każdy etap rozwoju dziecka (od 45 dnia do 5 roku życia). To rzetelnie opracowany ,,gotowiec", opatrzony porcją teoretycznego komentarza. Proponuje nowatorskie, wyrastające doświadczenia, rozwiązania dydaktyczne.