Dyktanda i ćwiczenia z ortografii II to zbiór dyktand i ćwiczeń dla uczniów klas 1 - 3 gimnazjum.Materiał ćwiczeniowy odpowiada najnowszym wymaganiom programowym i metodycznym, dotyczącym nauczania języka polskiego w gimnazjum.Książka zawiera zasady ortograficzne oraz niezwykle różnorodny zestaw dyktand i ćwiczeń ortograficznych.Znajdują się wniej odpowiedzi do najtrudniejszych dyktand i ćwiczeń.Książka pozwala nie tylko na samodzielną pracę ucznia w domu, ale również na wspólną naukę nauczyciela z uczniami w szkole.jest skonsktruowana, aby uczeń mógł w sposób stopniowy nabywać coraz wyższy poziom umiejętności ortograficznych i utrwalać je w wielorakich ćwiczeniach.Uczeń może dokonać samooceny swoich postępów w nauce ortografii.Liczne ilustracje, zabawne komiksowe historyjki oraz wesoły charakter wielu dyktand wprowadzają swobodny i miły nastrój. Autorka starała się, zgodnie z najnowszymi trendami edukacji, bezstresowo połćzayć naukę z zabawą.
Poradnik Jak to zrozumieć? to opracowanie, które ma pomóc uczniom gimnazjum w opanowaniu wiadomości i umiejętności, jakie zawarte są w standardach wymagań egzaminacyjnych z zakresu przedmiotów humanistycznych. Książka ta ułatwi zdobycie niezbędnej wiedzy o wszystkich najważniejszych rodzajach tekstów kultury oraz pomoże w nabyciu umiejętności ich odczytywania i rozumienia. Poradnik Jak to zrozumieć? może być uzupełniającym podręcznikiem dla gimnazjalistów, jak też pomocnym źródłem wiedzy dla uczniów klas pierwszych szkół średnich przy powtarzaniu materiału. Wreszcie może być cenną pomocą w pracy nauczyciela polonisty.
Uniwersalny podręcznik poprawnej wymowy, przydatny nauczycielom,pedagogom, logopedom, dziennikarzom, aktorom, a także wszystkim, którzychcieliby poprawić swoją dykcję. Pozwala dowiedzieć się, jak uniknąć najczęściejpopełnianych błędów artykulacyjnych, pomaga opanować obowiązujące regułypoprawnej wymowy. Przemyślany układ książki oraz wyczerpujący materiałćwiczeniowy umożliwiają samodzielną pracę.
Frazeologizmy często stanowią nie lada problem dla użytkowników języka. Ale wystarczy je poznać, aby bez problemu wykorzystywać w codziennym porozumiewaniu się.Książka autorstwa Jadwigi Jawor-Baranowskiej, Emilii Bryndal i Agnieszki Kwiatkowskiej powstała na bazie kilkuletniego doświadczenia autorek w organizowaniu szkolnych konkursów frazeologicznych. Jej głównymi adresatami są uczniowie, ale też rodzice, nauczyciele i miłośnicy języka polskiego.Zastosowane w zadaniach związki frazeologiczne ułożone są tematycznie. Są to: mitologizmy, biblizmy, związki dotyczące zwierząt, nazw części ciała człowieka oraz frazeologizmy z zakresu matematyki. Publikacja składa się z trzech części: 1. Ćwiczeń utrwalających wiadomości z zakresu frazeologii. Materiałów dla ucznia; 2. Zestawów zadań konkursowych i 3. Słowniczka. Materiałów do konkursu słownikowo-frazeologicznego.Emilia Bryndal polonistka ucząca w gimnazjum. Zagadnienia frazeologii są jej szczególnie bliskie ze względu na liczne konkursy, do których przygotowuje swoich uczniów. Także prywatnie bogactwo i piękno języka polskiego niezmiennie wprawia ją w zachwyt i stanowi nieustającą inspirację w pracy zawodowej. Uwielbia muzykę i jazdę na rowerze.Jadwiga Jawor-Baranowska nauczyciel dyplomowany; z wykształcenia: geograf, bibliotekarz, polonistka. Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu metodyki języka polskiego. Zainteresowania: literatura dla dzieci, teatr szkolny, edukacja regionalna i turystyka.Agnieszka Kwiatkowska pracuje w szkole podstawowej, z wykształcenia: polonistka, teolożka i bibliotekarka. Interesuje się sztuką komiksu, filmem oraz muzyką. Miłośniczka wycieczek, dobrej literatury oraz psów.
W tym numerze m.in.ARTYKUŁY.BADANIA.- o łagodnym krytyku i białogłowie z brzytwą w ręce. Makuszyńskiego i Zapolskiej teatrlany kontredansMATERIALY METODYCZNE- milczący mistrz ironii, kamuflażu i ciszy - Sławomir Mrożek- Kizoa - multimedialne pokazy zdjęc i kolaże - Uwierzyć w bunt: Veronica roth, Niezgodna. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III- trzy pomysły na omawianie twórczości Zbigniewa Herberta
W tym numerze m.in.ARTYKUŁY.BADANIA.- o łagodnym krytyku i białogłowie z brzytwą w ręce. Makuszyńskiego i Zapolskiej teatrlany kontredansMATERIALY METODYCZNE- milczący mistrz ironii, kamuflażu i ciszy - Sławomir Mrożek- Kizoa - multimedialne pokazy zdjęc i kolaże - Uwierzyć w bunt: Veronica roth, Niezgodna. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III- trzy pomysły na omawianie twórczości Zbigniewa Herberta
1. ARTYKUŁY I BADANIA Urszula Wykurz Lektury w legginsach Beata Pocica Hymn Jana Kochanowskiego jako przykład modlitwy poetyckiej 2. NAUCZYCIEL I SZKOŁA Danuta Bula Od lektury obowiązkowej do własnych wyborów tekstów kultury i tworzenia 3. RAZEM DO EGZAMINU Grzegorz Baran Kompetencje literackie uczniów diagnoza III etapu edukacyjnego Edyta Wójcicka Przykłady zestawów zadań egzaminacyjnych z języka polskiego 4. PROJEKTY METODYCZNE Ewa Grodecka O przymiotnikach inaczej Grażyna Jańczyk O uczniowskich potyczkach z pisaniem, czyli jak uczyć redagowania tekstów
Książka, znanych autorów Iwony i Lecha Cieślaków ma pomóc uczniom w przygotowaniu się do konkursów z języka polskiego. Zawiera rozdziały poświęcone poszczególnym działom gramatyki, jak: fonetyka, fleksja, składnia, słowotwórstwo, słownictwo i stylistyka. Ponadto zamieszczono zasady pisowni i interpunkcji oraz dział poświęcony poprawności językowej. Każdy z rozdziałów zawiera część teoretyczną, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji problemowych, oraz zastawy zadań konkursowych z odpowiedziami. Zadania zostały zaczerpnięte z testów wojewódzkich konkursów z języka polskiego z kilku ostatnich lat. Konkurs z języka polskiego dla gimnazjalistów to doskonała pomoc zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela polonisty. Książka może być także z powodzeniem wykorzystywana na zajęciach kół zainteresowań oraz na lekcjach języka polskiego.