Chemia organiczna w zadaniach dla uczestników konkursów chemicznych - jest książką obejmującą swoim zakresem prawie wszystkie zagadnienia, z jakimi może się spotkać uczeń w trakcie nauki chemii organicznej. Zebrane w niej zadania zostały przygotowane z myślą o uczniach ambitnych i zdolnych, których interesują przedmioty przyrodnicze - wiedza wymagana do udzielenia odpowiedzi na znaczną część pytań wykracza poza podstawę programową z chemii obowiązującą w szkole podstawowej lub w gimnazjum.Zagadnienia z chemii organicznej są ważne nie tylko dla uczniów biorących udział w konkursach chemicznych, ale także zamierzających podjąć studia przyrodnicze, a w szczególności studia medyczne lub farmaceutyczne. Chemia organiczna - chemia związków naturalnych - stanowi szeroką bazę dla tych i dla wielu innych dyscyplin. Celem autora było przygotowanie takiej pomocy dydaktycznej, która ułatwiłaby uczniowi przyswojenie i utrwalenie, a także znaczne poszerzenie wiedzy z zakresu chemii organicznej w trakcie pracy nad zadaniami. Wielokrotnie już wskazywano na fakt, że uczeń najwięcej wiadomości przyswaja w trakcie wykonywania konkretnych zadań. Zamieszczone ćwiczenia mają uczyć rozwiązywania problemów chemicznych, krótkiego definiowania stosowanych pojęć, wyszukiwania informacji, opracowywania i graficznego przedstawiania danych czy wyciągania wniosków z opisów przemian chemicznych. W większości przypadków zadania zawierają odpowiedzi i uwagi dotyczące ich rozwiązywania. Dla uczniów samodzielnie przygotowujących się do konkursów chemicznych będzie to nieoceniona pomoc.
Dyktanda i ćwiczenia z ortografii II to zbiór dyktand i ćwiczeń dla uczniów klas 1 - 3 gimnazjum.Materiał ćwiczeniowy odpowiada najnowszym wymaganiom programowym i metodycznym, dotyczącym nauczania języka polskiego w gimnazjum.Książka zawiera zasady ortograficzne oraz niezwykle różnorodny zestaw dyktand i ćwiczeń ortograficznych.Znajdują się wniej odpowiedzi do najtrudniejszych dyktand i ćwiczeń.Książka pozwala nie tylko na samodzielną pracę ucznia w domu, ale również na wspólną naukę nauczyciela z uczniami w szkole.jest skonsktruowana, aby uczeń mógł w sposób stopniowy nabywać coraz wyższy poziom umiejętności ortograficznych i utrwalać je w wielorakich ćwiczeniach.Uczeń może dokonać samooceny swoich postępów w nauce ortografii.Liczne ilustracje, zabawne komiksowe historyjki oraz wesoły charakter wielu dyktand wprowadzają swobodny i miły nastrój. Autorka starała się, zgodnie z najnowszymi trendami edukacji, bezstresowo połćzayć naukę z zabawą.
Poradnik Jak to zrozumieć? to opracowanie, które ma pomóc uczniom gimnazjum w opanowaniu wiadomości i umiejętności, jakie zawarte są w standardach wymagań egzaminacyjnych z zakresu przedmiotów humanistycznych. Książka ta ułatwi zdobycie niezbędnej wiedzy o wszystkich najważniejszych rodzajach tekstów kultury oraz pomoże w nabyciu umiejętności ich odczytywania i rozumienia. Poradnik Jak to zrozumieć? może być uzupełniającym podręcznikiem dla gimnazjalistów, jak też pomocnym źródłem wiedzy dla uczniów klas pierwszych szkół średnich przy powtarzaniu materiału. Wreszcie może być cenną pomocą w pracy nauczyciela polonisty.
Uniwersalny podręcznik poprawnej wymowy, przydatny nauczycielom,pedagogom, logopedom, dziennikarzom, aktorom, a także wszystkim, którzychcieliby poprawić swoją dykcję. Pozwala dowiedzieć się, jak uniknąć najczęściejpopełnianych błędów artykulacyjnych, pomaga opanować obowiązujące regułypoprawnej wymowy. Przemyślany układ książki oraz wyczerpujący materiałćwiczeniowy umożliwiają samodzielną pracę.
Frazeologizmy często stanowią nie lada problem dla użytkowników języka. Ale wystarczy je poznać, aby bez problemu wykorzystywać w codziennym porozumiewaniu się.Książka autorstwa Jadwigi Jawor-Baranowskiej, Emilii Bryndal i Agnieszki Kwiatkowskiej powstała na bazie kilkuletniego doświadczenia autorek w organizowaniu szkolnych konkursów frazeologicznych. Jej głównymi adresatami są uczniowie, ale też rodzice, nauczyciele i miłośnicy języka polskiego.Zastosowane w zadaniach związki frazeologiczne ułożone są tematycznie. Są to: mitologizmy, biblizmy, związki dotyczące zwierząt, nazw części ciała człowieka oraz frazeologizmy z zakresu matematyki. Publikacja składa się z trzech części: 1. Ćwiczeń utrwalających wiadomości z zakresu frazeologii. Materiałów dla ucznia; 2. Zestawów zadań konkursowych i 3. Słowniczka. Materiałów do konkursu słownikowo-frazeologicznego.Emilia Bryndal polonistka ucząca w gimnazjum. Zagadnienia frazeologii są jej szczególnie bliskie ze względu na liczne konkursy, do których przygotowuje swoich uczniów. Także prywatnie bogactwo i piękno języka polskiego niezmiennie wprawia ją w zachwyt i stanowi nieustającą inspirację w pracy zawodowej. Uwielbia muzykę i jazdę na rowerze.Jadwiga Jawor-Baranowska nauczyciel dyplomowany; z wykształcenia: geograf, bibliotekarz, polonistka. Autorka i współautorka wielu publikacji z zakresu metodyki języka polskiego. Zainteresowania: literatura dla dzieci, teatr szkolny, edukacja regionalna i turystyka.Agnieszka Kwiatkowska pracuje w szkole podstawowej, z wykształcenia: polonistka, teolożka i bibliotekarka. Interesuje się sztuką komiksu, filmem oraz muzyką. Miłośniczka wycieczek, dobrej literatury oraz psów.
Książka przygotowana z myślą o gimnazjalistach przystępujących do końcowego egzaminu gimnazjalnego. Część humanistyczna tego egzaminu obejmuje wiadomości i umiejętności z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, sztuki i ścieżek edukacyjnych: regionalnej, czytelniczej i medialnej, filozoficznej, europejskiej oraz kultury polskiej na tle tradycji śródziemnomorskiej. Książka zawiera osiem zestawów pytań testowych obejmujących zagadnienia z historii omawiane w gimnazjum. Pierwsze cztery testy to pytania zebrane w sześciu działach: starożytność, średniowiecze, czasy nowożytne i czasy najnowsze. Ostatnie dwa zestawy sprawdzają całościowo wiedzę historyczną zdobytą w trakcie trzyletniej nauki w gimnazjum. Zestaw przygotowano z myślą o uczniach, którzy chcieliby sprawdzić, powtórzyć i uzupełnić swoją wiedzę historyczną przed egzaminem gimnazjalnym.Spis treści:WstępStarożytnośćŚredniowieczeCzasy nowożytne:Wojny Rzeczpospolitej Obojga Narodów w XVII w.Ziemie polskie w latach 1815-1864Czasy najnowsze:Europa w latach 1918-1945Powstanie warszawskieTesty podsumowujące
Książka zawiera sześć próbnych arkuszy egzaminacyjnych wraz z rozwiązaniami i kryteriami punktowania. Jest to doskonała pomoc dla wszystkich przygotowujących się do nowego egzaminu gimnazjalnego. Rozwiązując je, uczeń może ocenić swoje umiejętności oraz wiedzę przed egzaminem. Część humanistyczna egzaminu obejmuje wiadomości i umiejętności z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, sztuki i ścieżek edukacyjnych: regionalnej, czytelniczej i medialnej, filozoficznej, europejskiej oraz kultury polskiej na tle tradycji śródziemnomorskiej. Wiadomosci i umiejśtności te określają Standardy wymagań egzaminacyjnych. W książce znajdziemy testy egzaminacyjne, przykłady odpowiedzi oraz zasady punktacji.Spis treści:Test I. W kręgu starożytnych cywilizacjiTest II. Wobec tradycji epoki krzyża i mieczaTest III. Ku nowej przygodzie. Człowiek odkrywa świat i swoje możliwościTest IV. "Za naszą i waszą wolność", czyli patriotyzm ponad wszystkoTest V. Człowiek w służbiwe wielkich ideiTest VI. "świecie nasz" - jaki jesteś?
W tym numerze m.in.ARTYKUŁY.BADANIA.- o łagodnym krytyku i białogłowie z brzytwą w ręce. Makuszyńskiego i Zapolskiej teatrlany kontredansMATERIALY METODYCZNE- milczący mistrz ironii, kamuflażu i ciszy - Sławomir Mrożek- Kizoa - multimedialne pokazy zdjęc i kolaże - Uwierzyć w bunt: Veronica roth, Niezgodna. Zestaw ćwiczeń dla uczniów klas III- trzy pomysły na omawianie twórczości Zbigniewa Herberta