Czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością, która niejednokrotnie sprawia najmłodszym wiele trudności. Zawarte w książce ćwiczenia poprzez zabawę stymulują rozwój aktywności czytelniczych dzieci. Ponadto uzupełniają oraz pomagają utrwalić już zdobyte wiadomości, a także rozwijają zainteresowanie kodem literowym u najmłodszych. Proponowane ćwiczenia włączają rodziców w proces nauki czytania u ich pociech, stanowią również materiał do pracy dla nauczycieli.
Połączenie trudniejszych wyrazów z liniaturą sprawia, że zeszyt spełnia równocześnie dwie funkcje. Po pierwsze ćwiczy i utrwala ortograficznie poprawny zapis. Po drugie pomaga zadbać o estetykę pisma odręcznego i kształci właściwe przyzwyczajenia grafomotoryczne. Uzupełnieniem zeszytu ćwiczeń są naklejki oraz loteryjka ortograficzna.
W tym numerze m.in.TEORETYCZNE PODSTAWY DUKACJII WCZESNOSZKOLNEJ- Kompetencje empcjonalne młodszych uczniów- Emocje w wychowaniu muzycznym ucznia- Problemy emocjonalne uczniów powracających z emigracjiDOŚWIADCZENIA I PROJEKTY- Uczen edukacji wczesnoszkolnej w świecie trudnych emocji- Dziecięce obserwacje emocjonalnych zmagań bohaterów z ekranuSCENA SZKOLNA- Uczymy sie rozumieć swoje emocje- Oswoić strach w szkole. Rozwiązania metodyczneJĘZYK ANGIELSKI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ- Nauczania języka angielskiego z dbałościa o emocje uczniaBIBLIOGRAFIE I RECENZJE- Recenzja książki Oscara Brenifierta pt. Uczucia. Co to takiego? z serii Dzieci filozofują- Uczeń w świecie emocji
W tym roczniku m.inTEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ- Problemy wychowania dzieci w wieku przeszkolnym i wczesnoszkolnym w czasach dynamicznych przemian- Estetyka ruchu w ćwiczeniach rytmicznych dla dzieciw w wieku przeszkolnym - Umoiejętnosći trzecioklasistów rozwiązywania zadań nietypowych zw względu na brak schematu postępowania- Schematycznie czy praktycznie? Matematyzowanie na etpaie edukacji wczesnoszkolnejDOŚWIADCZENIA I PROJEKTY- Umiejętności trzecioklasistów twoarzenia zadań matematycznych do drzew, grafów i ilustracji- Wykorzystanie arteterapii w pracy z dziećmi rodziców migrujących zarobkowa- Jak dobrze zuchem być! Autorski program dydaktyczno-wychowawczy Bawimy sie w zuchySCENA SZKOLNA- Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Scenariusze zajęc terapeutycznych dla dziec w wikeu 6 lat- Scenariusze zajęć zintegrowanych w klasie III szkoły podstawowejJĘZYK ANGIELSKI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ - Nowa technologia w starej szkoleBIBLIOGRAFIA I RECENZJE - Sytuacja dziecka rodziców migrujących zarobkowa- Problemy wychowania małego dziecka w czasach dynamicznych przemian społecznych
Proponowana pozycja jest zbiorem ponad 200 zabaw kształtujących percepcję słuchową w zakresie wszystkich jej funkcji, pogrupowanych tematycznie, uwzględniających stopniowanie trudności. Przeznaczone są one dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Mogą być realizowane jako cykl zajęć prowadzonych systematycznie w trakcie roku szkolnego lub wybiórczo, z uwzględnieniem wieku dzieci i ich umiejętności w zakresie percepcji słuchowej.Książka zawiera opisy zabaw, ilustracje, rebusy, kolorowe gry potrzebne do ich przeprowadzenia oraz materiał dźwiękowy. Ilość pomocy przeznaczona jest dla 12-osobowej grupy, jednak ćwiczenia z łatwością można dostosować do mniejszej lub większej liczby dzieci.Adresatem książki są nauczyciele nauczania zintegrowanego i klas integracyjnych, logopedzi, terapeuci oraz rodzice pracujący z dziećmi, które mają trudności w nabywaniu umiejętności w zakresie rozwoju mowy, czytania i pisania.
Ćwiczenia grafomotoryczne zamieszczone w tym zeszycie mają pomóc dzieciom w poznaniu liter łacińskich używanych w alfabecie polskim oraz w nauce ich kształtnego pisania.
Złapmy Lwa 3×4 - specjalne potrzeby edukacyjne wspomaga rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 latTo doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.Gra ,,Złapmy lwa" (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myśleniestrategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii: percepcję wzrokową, pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni, myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie, motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.Fizyczna formy gry - drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.Do gry "Złapmy lwa - specjalne potrzeby edukacyjne" dołączone są kartonowe elementy:6 kartonowych kół z ,,emotikonami" symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.Zestaw zawiera: planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami, kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z ,,emotikonami" symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne); sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, nagrody - naklejki dla dzieci. "Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami. "Michalina Bondarczuk, psycholog, specjalistka ds. pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Współzałożycielka punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ,,Niebieski Krokodyl"