B.A.C.H. 24 Prludes et Fugues pour lorgue en hommage a Jean-Sbastien Bach 3-płytowy organowy album Zbigniewa Kruczka, który do współpracy zaprosił znakomitego muzyka organowego Romana Peruckiego. Od najmłodszych lat byłem zafascynowany dziełami i techniką polifoniczną Jana Sebastiana Bacha. Jego imponująca i tak zróżnicowana twórczość fascynuje do dziś wszystkie generacje kompozytorów, począwszy od epoki Bacha aż do czasów współczesnych. Dwa tomy 24 preludiów i fug Das wohltemporirte Klavier J.S. Bacha sprowokowało wielu kompozytorów do oddania hołdu Mistrzowi. Znaleźli się wśród nich tej miary artyści jak: Fryderyk Chopin (24 Preludia), Paul Hindemith (Ludus tonalis) czy Dymitr Szostakowicz (24 preludia i fugi). Pisząc cykl 24 Preludia i fugi na organy dołączam z całą pokorą do tej plejady kompozytorów, oddając cześć i wyrażając podziw Wielkiemu Mistrzowi Janowi Sebastianowi Bachowi. Moje 24 Preludia i fugi na organy, wykonane w różnorodnych stylach i technikach, są syntezą różnych epok zawartych w moim języku muzycznym. Sześć rozdziałów cyklu zawiera po cztery preludia i fugi. Tonacje rozdziałów są oparte na motywie B.A.C.H. naprzemiennie: tonacja dur-moll od pozycji I do XII oraz tonacja moll-dur od pozycji XIII do XXIV. Dedykacje wyrażają stosunek osobisty i sentymentalny w związku ze szczególnymi wspomnieniami z mojego życia.
Druga płyta znakomicie zapowiadającego się wirtuoza fortepianu, tym razem z repertuarem Ludwiga van Beethovena i Fryderyka Chopina.Tomasz Zając (ur. 22.02.1994 r.)- uczeń mgr Julity Książkowskiej i mgr Anny Wołczeckiej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Gdyni oraz w Staatliche Hochschule Fur Musik Und Darstellende Kunst Mannheim w Niemczech, w klasie prof. Rudolfa Meistera. Laureat wielu konkursów pianistycznych ogólnopolskich i międzynarodowych m. in. w: Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Kłodzku - 2004 r. (3 miejsce), Ogólnopolskim Konkursie Muzycznym im. J. Zarębskiego w Warszawie-Łomiankach - 2006 r. (2 miejsce), Ogólnopolskim Konkursie Koncertowym w Poznaniu - 2007 r. (2 miejsce), XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Szafarni - 2008 r.(3 miejsce), VIII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. J. Zarębskiego w Warszawie Izabelinie - 2008 r. (2 miejsce), VIII Niemiecko-Polskim Konkursie w Goerlitz - 2009 r. (2 miejsce), IV Międzynarodowym Konkursie im. W. A. Mozarta Frascati-Roma we Włoszech - 2009 r. (1 miejsce), XVIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Szafarni 2010 r. (1 miejsce), Chopinowskich Interpretacjach Młodych w Koninie - 2010 r. (3 miejsce), XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Larnace na Cyprze - 2011 r. (Grand Prix), VII Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Pianistów EPTA w Osijek w Chorwacji 2011 r. (3 miejsce) oraz konkursów muzyki kameralnej w tym w Holandii - Heerlen 2008 i w Pradze Concertino Praga 2009. Koncertował z Orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Orkiestrą Smyczkową z Kijowa Kijowscy Soliści, Orkiestrą Sinfonietta Cracovia oraz z Orkiestrą Sinfonietta Polonia. Wielokrotny stypendysta Prezydenta Miasta Gdyni, Marszałka Województwa Pomorskiego, Funduszu na Rzecz Dzieci w Warszawie, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Klubu Rotary Gdynia.
w koncu bierze na warsztat Swietego Graala polskiej sztuki pianistycznej. Zatacza tym samym koło. Jako dziecko bowiem uczył sie gry na fortepianie własnie na utworach Chopina. Jego babcia i nauczycielka, Halina Masecka, była spadkobierczynia mysli chopinowskiej w prostej linii poprzez swoich pedagogow, uczniow ostatniego pokolenia uczniow Chopina. Na Chopinie młody Masecki zjadł zeby. Podobnie zreszta jak wiekszosc adeptow pianistyki w polskich szkołach muzycznych.Jako swiezo dyplomowany muzyk, szukajacy swej tozsamosci artystycznej na styku roznych stylow muzycznych, Masecki nie mogł jednak oprzec sie na Chopinie. Jego wszechobecnosc w polskiej kulturze muzycznej nie inspirowała, wrecz skłaniała do buntu. Musiał poszukac gdzie indziej. I tak zrodziła sie fascynacja muzyka dawna, w szczegolnosci niemiecka. Powstały płyty Die Kunst der Fuga i Re-Write Bacha oraz Ostatnie Sonaty Fortepianowe Beethovena. W pewnym momencie koncerty klawesynowe Bacha i Mozarta stały sie punktem wyjscia do zuchwałych eksperymentow z orkiestra barokowa Arte dei Suonatori. Rownolegle Masecki angazował sie w projekty o zupełnie innych korzeniach muzycznych, od alternatywnego Paristetris, po jazzowy Profesjonalizm, po własne kompozycje dla Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej, zespołu wiolonczelowego Cellonet, Filharmonii Poznanskiej i Orkiesty OSP w Słupcy. Po drodze jeszcze rok z zespołem Pink Freud, przygody z Wojtkiem Waglewskim, Tomaszem Stanko, Michałem Urbaniakiem i wieloma innymi. Lista jest naprawde długa.Przez cały ten czas Masecki nie zapominał o Chopinie. Czesto studiował jego muzyke i wracał do pokaznej biblioteki odziedziczonej po babci, czekajac na moment, kiedy bedzie mogł swobodnie i szczerze podjac sie interpretacji jego muzyki. To jest ten czas...Lista utworów:1. Nokturn b-moll Op. 9 - 6:132. Nokturn H-dur Op. 9 - 6:233. Nokturn Fis-dur Op. 15 - 3:384. Nokturn Des-dur Op. 27 - 6:035. Nokturn G-dur Op. 37 - 7:466. Nokturn Es-dur Op. 55 - 5:487. Nokturn H-dur Op 62 - 8:468. Nokturn E-dur Op. 62 - 6:12
Sonaty Chopina w genialnym wykonaniu R. Lewandowskiego i K. Wroniszewskiego.Repertuar:II Sonata fortepianowa b-moll op.351.Grave.Doppio movimento2.Scherzo3.Marche funebre4.Finale.PrestoSonata na fortepian i wiolonczelę g-moll op. 651.Allegro moderato2.Scherzo3.Largo4.Allegro (Finale)
Wyjątkowy prezent dla miłośników muzyki poważnej. Wspaniale wydany, dwupłytowy album zawiera najpiękniejsze utwory Fryderyka Chopina w mistrzowskim wykonaniu. Idealny prezent dla najbliższych, także tych na co dzień mieszkających za granicą, jako wizytówka polskiej muzyki klasycznej.Tracklista:CD 11. Polonaise in A flat major, Op.53 - Rafał Lewandowski 6'262. Etude in C minor, Op.10, No.12 - Olga Rusina 3'163. Valse in D flat major, Op.64, No.1 - Olga Rusina 2'064. Fantasie Impromptu in C sharp minor, Op.posth. 66 - Rafał Lewandwoski 5'095. Etude in E major, Op.10, No.3 - Rafał Lewandowski 3'386. Andante spianato - Olga Rusina 5'217. Grande polonaise brillante, Op.22 - Olga Rusina 10'088. Valse l'adieu in A flat major, Op.69, No.1 - Tomasz Zając 9'029. Ballade in A flat major, Op.47, No.3 - Olga Rusina 9'0010. Barcarolle in F sharp major, Op.60 - Rafał Lewandowski 7'5311. Scherzo No.2 in B flat minor, Op.31 - Tomasz Zając 9'23CD 21. Scherzo No.1 in B minor, Op.20 - Rafał Lewandowski 9'302. Ballade No.1 in G minor, Op.23 - Olga Rusina 11'093. Nocturne in D flat major, Op.27, No.2 - Tomasz Zając 5'414. Bolero in C major, Op.19 - Tomasz Zając 7'045. Valse in C sharp minor, Op.64, No.2 - Rafał Lewandowski 3'366. Prelude in C minor, Op.28, No.20 - Tomasz Zając 1'597. Mazurka in C sharp minor, Op.50, No.3 - Rafał Lewandowski 5'128. Etude in C sharp minor, Op.10, No.4 - Olga Rusina 2'089. Etude in C major, Op.10, No.1 - Olga Rusina 2'1610. Polonaise in A major, Op.40, No.1 - Rafał Lewandowski 5'27
Oddajemy dziś w Państwa ręce najnowszą płytę Cappelli Gedanensis, będącą efektem realizowanego od lat cyklu koncertów pod nazwą "Wielkie dzieła, sławni wykonawcy". Zespół nagrał ją wraz z Romanem Peruckim - wybitnym organistą, twórcą Gdańskiego Centrum Muzyczno-Kongresowego, dyrektorem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Artysta ma w swoim dorobku ponad dwa i pół tysiąca recitali, m.in. w słynnej Katedrze Notre-Dame w Paryżu, Katedrze w Gandawie, Katedrze Lozańskiej, Katedrze Narodu w Brukseli, Katedrze w Rydze. Owocem ich wspólnej pracy jest rejestracja dwunastu unikatowych koncertów na organy i orkiestrę Jerzego Fryderyka Händla wykonanych na trzygłosowym pozytywie zbudowanym przez polskiego organmistrza Zdzisława Mollina, z towarzyszeniem muzyków Cappelli Gedanensis grających na kopiach instrumentów z epoki w stroju 415 Hz.
Archiwalne nagrania utworów w wykonaniu mistrzów wokalistyki Feodora Chaliapina, Enrico Caruso, Kiprasa Petrauskasa z lat 1924 - 1931.Feodor Chaliapin - bas1. Gretchaninoff - Litania Żarliwa2. Strokin - Nunc Dimittis3. Wedel - Hymn Wielkopostny "Skruchy wrota rozewrzyj mi Stwórco"4. Arkhangelsky - CredoEnrico Caruso - tenor5. Bizet - Agnus Dei6. Handel - Largo z opery "Xerxes"7. Sullivan - The lost chord8. Tosti - AddioKipras Petrauskas - tenor9. Moniuszko - aria Jontka z opery "Halka"10. Verdi - aria Riccardo z opery "Bal maskowy"11. Puccini - aria Cavaradossiego z opery "Tosca"12. Czajkowski - aria Leńskiego z opery "Eugeniusz Oniegin"13. Czajkowski - aria Hermana "Imienia jej ja nadal nie znam" z opery "Dama Pikowa"14. Czajkowski - aria Hermana "O wybacz mi stworzenie boskie" z opery "Dama Pikowa"15. Czajkowski - aria Hermana "Czym życie jest" z opery "Dama Pikowa"16. Halevy - aria Eleazara z opery "Żydówka"17. Litewska pieśń ludowa "Och wy sady"18. Litewska pieśń ludowa "Ni tarzaj się chłopaku"Antanas Kucingis - bas19. Mozart - aria Osmina z opery "Uprowadzenie z Seraju" (bonus track)
Piękne wydanie płyty w formie digipack, starannie wyselekcjonowane nagrania, profesjonalne wykonania i świetna jakość nagrań, najlepszy tego typu produkt na rynku! Płyty w tej kompilacji gwarantują różnorodność stylów, są idealną składanką klasyki dla dzieci. Utwory wykonywane są z różnymi ciekawymi instrumentami przewodnimi. Słuchanie tych płyt wybitnie wpływa na rozwój psychiczny dziecka. Nagrania te mogą być również doskonałym materiałem dydaktycznym a także służyć pomocą w zabawach ruchowych. Naukowcy udowodnili wybitny wpływ muzyki klasycznej na szybki rozwój intelektualny dzieci.1. Ode To Joy2. Symphony No. 5 In C Minor3. Moonlight Piano Sonata - cz. 1 - Adagio Sostenuto4. Symphony No. 7 In A Major - cz. 3 - Presto5. Bagatelle In A Minor Wo059, 'Fur Elise'6. Symphony No. 7 In A Major - cz. 4 - Allegro Con Brio7. Sonate In D Major, Op. 10 Nr 3 - cz. 3 - Menuetto. Allegro8. Symphony No. 9 In D Minor Op. 125 cz. 2 - Molto Vivace9. Sonate In D Major, Op. 10 Nr 3 - cz. 4 - Rondo. Allegro10. Turkish March11. 32 Variations In C Minor, WoO 8012. Symphony No. 6 In F Major, Op. 68, 'Pastoral' - cz. 1 - Allegro Ma Non Troppo