Zapraszamy do wysłuchania opowieści o Fabianie, o trzech Juliach ważnych wjego życiu i o pewnej rodzinnej tajemnicy skrywanej w murach starej plebanii.Niezrównana interpretacja Zofii Kucówny przybliży nam urok prowincji, pozwoli nawspólną wędrówkę po ulicach malowniczego miasteczka i na wizytę w romantycznymsklepie Yolandy, z którego podobnie jak trzem powieściowym Juliom i nam niebędzie chciało sie wyjść. Osobliwym bohaterem tej powieści jest czasprzesuwający na starej plebanii pajęcze wskazówki zegara. Trzeba tylkoprzekroczyć w wyobraźni zniszczony próg rodzinnego domu Fabiana, żeby potem jużtylko słuchać... Czas trwania: 5h. Czyta: Zofia Kucówna.
Persefona ma już dość uszczęśliwiania innych...Mama nieustannie zachęca ją, by "szła ludziom na rękę", a to przecież nie oznacza realizowania prawdziwych marzeń i pragnień boskiej dziewczyny. Kiedy bohaterka poznaje Hadesa, "bad boya" z Akademii Olimpijskiej, czuje, że wreszcie znalazła kogoś, przy kim może być sobą. On pierwszy naprawdę jej słucha i dziewczyna zaczyna go lubić, chociaż inne uważają go za gbura. Skoro jednak Persefona czuje się przy nim tak swobodnie, czy on może być aż taki zły?Spojrzenie na mity greckie okiem współczesnej nastolatki. Cztery przyszłe gwiazdy Olimpu - Atena, Persefona, Afrodyta i Artemida - uczą się w Akademii Olimpijskiej, w której elita ateńskiej młodzieży szkoli swe boskie umiejętności. Boskie dziewczyny bardzo przypominają współczesne rówieśniczki. Choć czeka je mityczna przyszłość, teraz stawiają czoła typowym nastoletnim problemom - z jednej strony koleżanka dokucza, z drugiej u drzwi stoi pierwsza miłość.Czyta: Lena Schlesinger
Czyta: Konrad BielCzas trwania: 2 godziny 30 minutSzkolny portal informacyjny? Ale nuda! Kto by chciał go prowadzić?Nowy! On jeden wiedział, jaką władzę dają media. Można mieć wpływ nie tylko na sprawy innych uczniów, lecz także na decyzje dyrektora szkoły. A może nawet na ujęcie groźnego przestępcy...?Współczesne media są pełne manipulacji. Dlaczego tak jest i jak się przed nią bronić? To opowieść, która obnaża mechanizmy społecznego przekazu, pokazuje wartość krytycznego myślenia i przestrzega przed bezmyślnym przyjmowaniem sensacyjnych newsów.
Drzewo to barwna podróż przez świat słowiańskich mitów zapomniany, tajemniczy, ale jakże intrygujący.Nasi przodkowie, jak wszystkie narody, posiadali własną mitologię. Przez stulecia snuli fascynujące opowieści o powstaniu świata, narodzinach człowieka. O postępkach i sporach słowiańskich bogów. Przekazywane z pokolenia na pokolenie mity pomagały zrozumieć zjawiska zachodzące w przyrodzie i miejsce człowieka w otaczającym go świecie.Świat narodził się z jaja. Człowiek powstał z wiechcia słomy. Zakuty w łańcuch Weles miota się w podziemnej krainie. Bociany przynoszą ludzkie dusze wprost z niebiańskiego Wyraju.A czy stare jak świat słowiańskie mity mają coś do zaoferowania dzieciom XXI wieku? To już zależy od nas samych. Bo mit to opowieść, w której każdy odnajduje swą własną mądrość, z której czerpie inspirację.
Dom Róży jest pojemny, otwarty dla ludzi, przyciągający wydarzenia, ale i przychylny codzienności. Tak dużo dzieje się w jasnym, przestronnym pokoju na dole, tym, o którym Róża mówi zawsze bawialnia i w kolorowych, gościnnych sypialenkach na górze. Zaproszono nas tutaj, więc chodźmy, bo z pewnością Róża już stoi przed domem i czeka. Zaraz zacznie snuć swoją barwną powieść o rodzinnych falbankach. Posłuchajcie jej, my już wiemy że warto. Czas trwania: 4h 40min. Czyta Ewa Wencel.
Powieść Zbigniewa Wróbla porusza w interesujący sposób problemy dotyczące współczesnej, dorastającej młodzieży. Pełna imaginacyjnej dramatyczności i groteskowego humoru. Metafora staje się tu pomysłem na powieściową rzeczywistość. Konflikt pomiędzy rudowłosą Pelasią a bandą klasowych rozrabiaczy jest odzwierciedleniem typowo polskich uwikłań. Indywidualność wywołuje sprzeciw malizny zespolonej w stadzie. Czas trwania: 450 minut Czyta: Maciej Ferlak
Kontynuacja powieści Koń na receptę.Kolejne przygody Jagody i grupy dzieci, spędzających wakacje w Dąbrówce, widziane oczami nowej bohaterki, Gai.W okolicy dzieją się niezwykłe rzeczy: inwazja królików, podejrzane ucieczki koni i innych zwierząt gospodarskich, dziwne malunki na murach Starego Młyna, muzyka dobiegająca z lasu i przemykająca postać Czarnego Maxa. To tylko niewielka część pasjonujących wydarzeń, które sprawiają, że dzieci ponownie jednoczą siły, aby rozwikłać tajemnicę białej klaczy i kolorowych koni.
Dla miłośników gier komputerowych i dla moli książkowych!Julek i Maja przypadkowo wchodzą do gry komputerowej - i natychmiast orientują się, że toczy się ona we wnętrzu ludzkiego mózgu. Początkowo zafascynowani światem wirtualnym i spotkanymi tam intrygującymi bytami, nie chcą wracać do zwykłego życia. Napięcie rośnie, a decydująca bitwa przebiega dramatycznie. Czy uda im się znaleźć wyjście z gry i powrócić do zwykłego świata?Opowieść o 12-letnim Julku, chłopcu o niezwykłej wyobraźni i trudnościach szkolnych (dysleksja i nadruchliwość). Julek ponad wszystko uwielbia gry komputerowe. Pewnego razu, przez przypadek, trafia w sam środek gry. Początkowo zafascynowany światem wirtualnym, nie chce wracać do zwykłego życia. Stopniowo odkrywa jednak, że bycie w tym świecie nie jest tak przyjemne i bezpieczne, jak myślał. Próbuje powrócić do domu. Pomagają mu siostra, 8-letnia Maja, oraz mama Kasia, która za synem i córką wchodzi do świata gry. Mama i dzieci wędrują przez różne poziomy. Mama, która jest lekarzem neurologiem, orientuje się szybko, że gra toczy się w ludzkim mózgu, a kolejne jej poziomy odpowiadają strukturom anatomicznym ośrodkowego układu nerwowego. Bohaterowie odbywają pasjonującą wędrówkę we wnętrzu mózgu, spotykając na swej drodze intrygujące byty. Napięcie rośnie, a decydująca bitwa przebiega bardzo dramatycznie. Czy uda im się znaleźć wyjście z gry i powrócić do zwykłego świata?Czyta: Anna Dereszowska
Każdy, kto kocha zwierzęta, z pewnością od razu polubi sympatyczną, nieco roztrzepaną Zosię, nazywaną przez wszystkich kocią mamą. Zosia ma osiem lat i jest bardzo zajętą dziewczynką wyprawy do lasu z przyjaciółmi i rodzeństwem, wakacyjne przygody i zabawy w ogrodzie pochłaniają mnóstwo czasu. Pewnego dnia na podwórku niespodziewanie zjawia się kocia rodzina, dla której czym prędzej trzeba znaleźć bezpieczne schronienie. Temu wcale niełatwemu zadaniu sprostać może tylko dzielna kocia mama. Zosia nie przejmuje się uszczypliwymi uwagami kolegów najważniejsi są dla niej jej czworonożni przyjaciele, którym zawsze gotowa jest pomóc. Kocia mama to po trosze opowiadanie o samej autorce Maria Buyno-Arctowa wplotła w nie bowiem wspomnienia przygód z własnego dzieciństwa. To książka pełna humoru, pokazująca wagę prawdziwej przyjaźni, która zdarza się nie tylko między ludźmi.