Wydanie drugie poprawione i rozszerzone... co można zrobić w sytuacji kryzysu dla młodzieży polskiej? ... trzeba dzieci, młodzież i studentów zacząć uczyć czytania, czytania szybkiego, mądrego, skutecznego i twórczego.Regina PawłowskaPublikacja jest adresowana do wszystkich nauczycieli, a szczególnie do polonistów.Jej treść stanowią:opis wieloczynnościowego procesu czytaniacharakterystyka pojęcia sprawności czytaniaproblematyka rozumienia tekstów czytanychprezentacja wyników badań nad stanem umiejętności czytaniakoncepcja szkolnego kształcenia sprawności czytania
Guślarz na Fejsie to publikacja adresowana głównie do nauczycieli uczących w klasach VII-VIII szkoły podstawowej. Zawiera zadania, prospekty, scenariusze, projekty i karty pracy, służące doskonaleniu umiejętności redagowania form wypowiedzi, analizie i interpretacji różnych tekstów kultury (literatura, ikonografia, muzyka) oraz funkcjonalnemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu świadomości językowej. Wszystkie przykłady opracowane zostały według wzoru: wstęp o charakterze refleksji metodyczno-socjologicznej, opis ćwiczeń, propozycje zadań wraz z kluczem odpowiedzi, komentarz, zestawienie bibliograficzne. Przykłady zawartych opracowań: Dziady cz.II, Lilije, Świtezianka, Mały książę, Kraniec świata, Dziewczyna mistrza gry. Serdecznie polecamy!
Publikacja zawiera propozycje scenariuszy lekcji:wykraczających poza "szkolną sztampę"wzbogacających treści nauczania przedmiotuodkrywających przed uczniami nowe literackie światyumożliwiających przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego
Po polsku? Tak! to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Seria składa się z czterech części: elementarza, dwóch zeszytów ćwiczeń i przewodnika dla nauczyciela. Przewodnik w wyczerpujący i fachowy sposób przedstawia kolejne zagadnienia gramatyczne, cenne jest zwracanie uwagi na formy, które dla samych Polaków są trudne, oraz propozycje gier i zabaw utrwalających poznany materiał. Scenariusze zamieszczone na końcu książki mogą przydać się początkującym nauczycielom, którzy nie wypracowali jeszcze własnych metod pracy z dziećmi.
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami.Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzaminacyjne tabele i formuły pytań, by uczeń mógł przećwiczyć taki sposób sprawdzania wiedzy. Treść ich podporządkowana jest naczelnej zasadzie doskonaleniu umiejętności wnioskowania.Większość kart pracy zawiera pytania do tekstów poetyckich i nawiązujących z innej epoki ewentualnie dzieła sztuki korespondującego z nimi. Właśnie tekst poetycki dominuje w książce, bo ten sprawia uczniom największe problemy i po nim nauczyciel może być przewodnikiem. To właśnie w tekście poetyckim niuansowym, wielowymiarowym, subtelnym i metaforycznym zawarta jest mądrość pokoleń; ich przemyślenia odwieczne prawdy, wartości dla nas ważne.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji polonistycznej dotyczące nauki liter podstawowych. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak:wskazywanie, rozpoznawanie oraz nazywanie liter drukowanych i pisanych bez polskich znaków oraz bez dwuznaków i trójznaku;pisanie liter po śladzie i samodzielnie;czytanie sylab otwartych i zamkniętych;rozpoznawanie i wskazywanie takich samych sylab;rozpoznawanie liter ukrytych na obrazkach.Publikacja adresowana jest do:uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim;uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych;sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo;nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;rodziców uczniów.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.